jesteś w:   Strona Główna   »   Blog firmowy   »   Budujemy wiatę samochodową

Budujemy wiatę samochodową

17 grudnia 2016

samonosne-plyty-lukowe-na-zadaszenie-wiaty-samochodowejBudując wiatę samochodową samodzielnie jesteśmy w stanie zaoszczędzić nawet niemałą kwotę. Zanim jednak zabierzemy się za stawianie konstrukcji w ogrodzie warto wszystko dokładnie przemyśleć. Mimo że całość wygląda zazwyczaj dość prosto, budowa wiaty samochodowej wiąże się ze znacznym nakładem pracy, a oprócz materiałów budowlanych i szczerych chęci, będą nam potrzebne również narzędzia. Z pewnością poradzi sobie z nią każdy majsterkowicz z zamiłowania, jeśli jednak wiertarka nie leży komuś w ręce – warto poprosić o pomoc osobę z większym doświadczeniem lub zatrudnić profesjonalistów.

Wiata przeznaczona na jedno auto powinna mieć ok. 3m szerokości, 5-6 m długości oraz 2,2 m prześwitu. Jeśli będziemy w nim parkować np. auto dostawcze, wiata powinna być większa. Większość materiałów kupimy w składach czy marketach budowlanych. Przy budowie wiaty warto przemyśleć także dodatkowe miejsce np. na składzik z drewnem czy schowek na rowery.

wiata-garazowa-6

Nawierzchnia

Miejsce garażowania auta powinno być nieznacznie wzniesione nad powierzchnią terenu. Umożliwi to odprowadzanie wody z auta, a jednocześnie zapobiegnie jej zbieraniu się pod wiatą. W tym celu można użyć każdego materiału, który nadaje się do budowy dróg. Przy jego wyborze warto kierować się przede wszystkim wygodą – jeśli z wiaty samochodowej będzie korzystała kobieta, radzę zrezygnować z ażurowych płyt betonowych czy żwiru. Chyba że nowe buty raz w miesiącu są wliczone w koszty wiaty 😉

Fundamenty

Jednocześnie z przygotowaniem nawierzchni, należy przygotować fundamenty pod wiatę. Zazwyczaj stosuje się stopy fundamentowe wystające ok. 10 cm nad ziemię, do których będzie możliwy montaż słupów. Jeśli konstrukcja będzie drewniana, do lekko przeschniętego betonu montujemy stalowe uchwyty mocujące. Ważne jest, aby były zamontowane prosto – gdy beton zastygnie, nie będzie szansy na poprawki. Przy konstrukcji stalowej słupy wstawiamy bezpośrednio w ciekły jeszcze beton lub montujemy płyty mocujące.

wiata-samochodowa-8Konstrukcja

Konstrukcja wiaty może być drewniana, stalowa czy betonowa. Nie zależnie od tego, którą wybierzemy, powinniśmy wybrać materiały dobrej jakości i już od samego początku w odpowiedni sposób o nią zadbać. Drewno należy zaimpregnować specjalnymi preparatami, stal zabezpieczyć przed korozją, a beton chociażby otynkować.

Dach

Przy wyborze odpowiedniego materiału przede wszystkim należy wziąć pod uwagę wagę materiału. Świetnie do tego nadają się blachodachówki, gonty bitumiczne czy lekkie zadaszenia firmy Robelit. Najbardziej popularne są płyty z poliwęglanu komorowego, płyty profilowane oraz Lastra, czyli samonośne płyty łukowe z poliestru wzmocnionego włóknem szklanym. W zależności od wybranego zadaszenia, różna będzie konstrukcja wsporcza. Dach nad wiatą powinien być nachylony pod kątem 15 stopni. Wówczas zapewnimy szybki spływ wody oraz efekt samooczyszczenia.

Przeczytaj również

daszek nad drzwi

03 listopada 2017

Daszki nad drzwi – top 10

O zaletach daszków nad drzwi już było. Tym razem, z szerokiej oferty daszków firmy Robelit, pragnę przedstawić Państwu bliżej te cieszące się największym zainteresowaniem. 1.Daszek łukowy z poliwęglanu Daszki łukowe wykonane są z malowanego proszkowo aluminium oraz poliwęglanu komorowego o... czytaj więcej »

02.10.17 Agrowłókniny

Agrowłókniny – nowoczesne rozwiązanie we współczesnym ogrodnictwie. W ostatnim czasie jedną z najnowocześniejszych, najszybszych... czytaj więcej »

Language